Alla inlägg den 29 mars 2013

Av husägare - 29 mars 2013 12:36

 

Av husägare - 29 mars 2013 12:24

Taket i köket. Igen. Det blev små bubblor och jag slipade bort dem och lappade i med ny färg. Bra så, det syns knappast. MEN varje gång jag tittar upp i taket så finns där nya bubblor.... Särskilt vissa plankor är extra utsatta. Än så länge slipar jag och lappar i vartefter men jag börjar undra om jag kanske borde vara mer radikal? Typ skrapa bort all färg i hela taket och göra om........ "suck"  

Köket · tak
Av husägare - 29 mars 2013 12:20

Golvet i Johans rum blev så snyggt bara med en strykning! Det syns inte riktigt på bilden, men man ser ådringen i träet, nästan som laserat men ändå täckande. Jag behöver inte göra mer åt det golvet! Fast jag kan inte se hela ännu, det har inte torkat såpass att man kan gå på det. Det gör inget, ingen brådska. Synd bara att jag ställde hela rullen med det grövsta slippappret allra längst in...  

Ovido - Quiz & Flashcards