Direktlänk till inlägg 3 november 2014

kvällspyssel

Av husägare - 3 november 2014 13:26

Renoveringen av mitt hus fortskrider faktiskt, även om tempot inte är detsamma ;) Ibland händer det något! Igårkväll blev det plötsligt av att gjuta fast skifferplattor framför vedspisen. Daniel hade fått gjuta på jobbet och tyckte det var kul. När jag berättade att de ringde från vår lokaltidnings bostadsbilaga och ville komma hit och göra reportage då kom Danne på att han skulle gjuta så att det är klart när de kommer!

Grannen Carina kan allting och förklarade precis hur det skulle gå till och sedan var det bara att köra igång! Det var verkligen inte enkelt, vi fick jobba hektiskt både Danne och jag för att få det bra innan det började torka ifrån oss, och visst ser man att det är "hemgjort", men det blev otroligt snyggt ändå tycker jag. Det motsvarar helt min inre bild av hur det skulle bli.

 

I kväll ska vi ge oss på nästa rum. Framför rörkaminen ska det vara samma arrangemang, men där är så assymmetriskt så där har vi tänkt göra mosaik med sönderslagna plattor. Enklare blir det inte, men nu vet vi ju hur det går till och vi har hittat ett fint teamwork i detta så det ska bli riktigt roligt.


PÅ torsdag ska de komma hit. Först blev jag helt förfärad, men sedan tänkte jag att det kan vara kul. Det är ju visserligen bara några rum som går att visa, men köket och badrummet är fina och det är väl huvudsaken. Och så blir det reklam för byn och för vår förening och förhoppningsvis kan jag pusha lite för vår julmarknad också :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av husägare - 4 juni 2015 23:12


    För två år sedan höll jag som bäst på att försöka hinna få huset färdigt för studentfesten. Målade lumppapp, städade enorma mängder med gammalt byggskräp. Jag visste knappt att jag tänkte flytta in för gott om bara en vecka. Nu har jag bott ...

Av husägare - 15 mars 2015 23:30

Här ska du skrapa ner till trärent sa Ahlström. Det har jag aldrig ifrågasatt, och jag vet precis hur snyggt det kommer att bli, jag har varit inne i två likadana hus som mitt där garderoberna i hallen är trärena och i det ena dessutom oljade. Hur un...

Av husägare - 8 mars 2015 22:51

Vi kom liksom av oss. Rummet är ju fullt användbart och riktigt mysigt med lumppappen på väggarna. Och minnet av besökaren, som var den första som bodde i rummet sedan jag flyttade hit, det sitter liksom kvar i väggarna. Jag är så glad för den besöka...

Av husägare - 28 januari 2015 22:47

Ibland hittar man oväntade svar på sina frågor. Jag hade lite problem med listerna i Eriks rum. Inte särskilt släta och jag fick inte bort all gammal färg. Men då kom jag på att jag skulle kunna klistra dit en pappremsa likadant som det var gjort för...

Av husägare - 22 januari 2015 11:36


Jag lyckas aldrig hitta den där enkla vägen. Nu har jag tagit bort alla nubb i taket i Eriks rum. Och slipat. Det var klart att måla. Jag skulle bara tvätta av det lite. Bort med slipdamm och hundra år gammal flugskit. Så bra. Men medan jag tvättar r...

Ovido - Quiz & Flashcards