Direktlänk till inlägg 8 mars 2015

paus

Av husägare - 8 mars 2015 22:51

Vi kom liksom av oss. Rummet är ju fullt användbart och riktigt mysigt med lumppappen på väggarna. Och minnet av besökaren, som var den första som bodde i rummet sedan jag flyttade hit, det sitter liksom kvar i väggarna. Jag är så glad för den besökaren, hon var en långväga och otippad gäst och rummet får vara hennes en tid till. Fjärilen hon skickade bor också därinne, den gör sig fint mot den gråa pappen.

       

Men snart ska vi igång igen. All färg på karmarna ska bort. De ska slipas och målas. Taklisten ska målas en gång till. MInst. Jag tror jag måste spackla en del av skarvarna i pappen. Och sätta en hörnremsa i ett hörn. Jag hade inte fattat att det är viktigt att skära i hörnen. Nu vet jag, så jag får försöka göra det i efterhand. Så att det åtminstone går att tapetsera sedan. En fin tapet har vi hittat åtminstone. Och goda råd har vi fått om hur det ska gå till.


Rörkaminen (=en kakelugn utan kakel) ska också fixas och så småningom ska vi skaffa en snyggare kamin att ställa framför. Men denna är väldigt bra som värmekälla.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av husägare - 4 juni 2015 23:12


    För två år sedan höll jag som bäst på att försöka hinna få huset färdigt för studentfesten. Målade lumppapp, städade enorma mängder med gammalt byggskräp. Jag visste knappt att jag tänkte flytta in för gott om bara en vecka. Nu har jag bott ...

Av husägare - 15 mars 2015 23:30

Här ska du skrapa ner till trärent sa Ahlström. Det har jag aldrig ifrågasatt, och jag vet precis hur snyggt det kommer att bli, jag har varit inne i två likadana hus som mitt där garderoberna i hallen är trärena och i det ena dessutom oljade. Hur un...

Av husägare - 28 januari 2015 22:47

Ibland hittar man oväntade svar på sina frågor. Jag hade lite problem med listerna i Eriks rum. Inte särskilt släta och jag fick inte bort all gammal färg. Men då kom jag på att jag skulle kunna klistra dit en pappremsa likadant som det var gjort för...

Av husägare - 22 januari 2015 11:36


Jag lyckas aldrig hitta den där enkla vägen. Nu har jag tagit bort alla nubb i taket i Eriks rum. Och slipat. Det var klart att måla. Jag skulle bara tvätta av det lite. Bort med slipdamm och hundra år gammal flugskit. Så bra. Men medan jag tvättar r...

Av husägare - 4 december 2014 17:12

http://corren.se/bostad/ylva-gjorde-ett-guldfynd-i-gruvbyn-7565122.aspx   rätt läskigt att vara i tidningen... men kul att någon hade tipsat dem om mitt hus! ...

Skapa flashcards