Alla inlägg under oktober 2014

Av husägare - 9 oktober 2014 23:10

Dags att förbereda sig för vintern. Veden är under tak, hönsen har vant sig vid sin "köldridå". Och jag har äntligen hängt upp min ytterdörr. Den är målad i engelsk röd, järnoxid. Ganska mörkt blev det, men jag tror det kommer att bli riktigt snyggt den dagen när jag har målat fönstren i samma färg. När nu den dagen kommer.... Med den takten jag numera håller i mitt renoveringsarbete så kommer den dagen inte än på många år...


 

Den ser lite flammig ut på bilden. Det var väldigt varmt när jag målade första strykningen, och sedan regnade det på natten. Det blev fult och jag fick slipa ner rätt ordentligt, sedan tog jag in dörrarna och målade sista strykningen inomhus. Men i verkligheten är den inte så flammig så man tänker på det. Och färgen har inte riktigt härdat färdigt ännu, den mattas lite vartefter tror jag. I värsta fall får jag väl göra en strykning till, på plats, nästa sommar.

Ovido - Quiz & Flashcards