Alla inlägg under oktober 2013

Av husägare - 11 oktober 2013 20:55

Nu har jag fönsterkarmar och dörrfoder i köket och rummet. Och golvlister och skurklossar. Som det ska vara... Jag har målat en gång med vit linoljefärg. Man ser direkt att det inte funkar att ha dem helvita. I rummet har jag nu efter flera olika försök fått till den perfekta gråa nyansen. Med dimgrå som bas, en tredjedel vitt i den, och lite lite gammelröd. Perfekt! Ett riktigt finlir som ni märker detta med färgsättningen i mitt hus ;) . Många nyanser av grått.... I köket ska jag istället utgå från den skärgårdsgrå som jag har på pärlspontspanelen.

Nu är bara sista strykningen kvar i rummet. Sedan gäller det att möblera, jag har fullt med möbler överallt så det är inga problem... Och så ska jag fundera ut hur gardinerna ska vara. Hissgardiner borde det vara för att vara lite stilenligt tror jag. Har hittat en människa som syr gardiner av hampa, det vore ju perfekt.

Skapa flashcards