Alla inlägg den 20 mars 2013

Av husägare - 20 mars 2013 19:00

Ojdå. Jag skulle bara limma fast dendär plastmattebiten på bänken... Plötsligt tycker jag att det är bra knasigt att inte åtminstone måla kanten bakom skåpen med väggfärgen nu innan man flyttar in i rummet. det ska ju ändå göras och jag har färgen tillhands. Innan jag visste ordet av hade jag häktat av skåpsdörrarna och slipat till färgen. Klart att måla :-)

Golvet är också i stort sett klart att måla, bara lite lim kvar att slipa bort. Sedan ska jag olja golvet med linolja en gång före själva målningen tyckte han jag köper färgen av. Annars kanske golvet suger åt sig oljan i färgen lite ojämnt och då kan det krävas en extra strykning bara för att det blir flammigt. Jag undrar om man kommer att behöva kvistlacka på det här golvet, det är ju ett rätt gammalt grangolv.

Här en bild på tidningen, från 1957, som låg under linoleummattan. Kul sätt att tala om för mig när de gjorde jobbet tycker jag. Synd de inte fick vara med och se mig hitta den. Livlig aktivitet var det på biograferna på den tiden.

    

Ovido - Quiz & Flashcards