Alla inlägg under oktober 2011

Av husägare - 31 oktober 2011 20:55

Jag har fördubblat min eldningskapacitet genom att elda i kaminen i rummet också. Och faktiskt börjar det nu synas lite skillnad. Men än är det mycket kvar. Jag vet ju inte riktigt hur lång tid jag har på mig men antar att de kommer att börja jobba med mitt hus mycket snart nu. Kanske ska jag ta killarna till hjälp en dag nu på lovet. Jag vill inte gärna att de ska jobba med det mögliga virket, men det som är friskare kunde vi ju bära ut, det virket är jobbigare att dela i lämpliga vedträbitar dessutom. Hmm, jag blir inte precis övertygad om att jag har gjort ett bra köp när jag står i källaren till mitt hus och bryter sönder tvåtumsplankor i lagombitar...


Jag är i alla fall klar med att ta bort plastmattor och "klickgolv" i de rummen där golven ska brytas upp. Ohemtrevligt, smutsigt och lite småkallt är det nuförtiden i mitt hus, men ju mer jag hinner förbereda desto fortare kan hantverkarna komma igång med väsentligheter. Jag hoppas ju att det kommer att bli klart till våren med golven, och helst ett badrum också...

Skapa flashcards