Alla inlägg den 31 juli 2012

Av husägare - 31 juli 2012 21:42

Ja, med takten en planka i timmen så tar det såklart ett tag. Idag har vi kört en stund både Johan och jag och då händer det ju lite mer. Nu är det bara ett par timmars jobb kvar. Jag tycker att det är bra om killarna är med en stund emellanåt så de är införstådda med alla moment huset går igenom, jag tror man njuter mer av det färdiga resultatet då. Och så blir det ju en kurs i hur gamla hus är byggda.. Men jag vill inte tjata för mycket på dem heller, inte så att de tröttnar, det är ju mitt eget projekt detta, de ska inte känna sig tvungna att jobba där eller få dåligt samvete för att de inte följer med alla gånger. Hittills har det funkat rätt bra. Jag tror de tycker det är lite kul också. Själv glömmer jag ofta bort numera att det faktiskt är kul, jag är så tyngd av att det är så mycket kvar. Men som mental terapi fungerar projektet ändå väldigt bra för när jag är där och grejar så glömmer jag att tänka på allt annat jag borde ha gjort och borde bekymra mig om. Jag tänker bara på alla de olika praktiska momenten och hur det bäst ska göras.


Här följer några fler bilder på taket i Johans rum. Det blir väldigt bra tycker jag, borde gå bra att måla på. Till vänster är otvättade brädor, i mitten nytvättat fuktigt och till höger som det blir när det torkat. Det är ju en tunn hinna limfärg kvar men det kan väl inte ha någon betydelse. Just nu funderar jag på ifall man behöver kitta i de största kvisthålen? Erik tycker det ser mer naturligt ut om man lämnar dem som de är. Inga sådana med på bilderna tyvärr.    

Ovido - Quiz & Flashcards