Alla inlägg den 2 juli 2012

Av husägare - 2 juli 2012 15:11

Inte så lätt att få tag på cellulosalim. Krita finns att köpa men i dyra enkilosförpackningar och jag ska ha ca 10 kg. Minst. Man måste nog skicka efter från specialicerade byggnadsvårdsbutiker. Jobbigt... Idag har jag pratat med en man som driver en (för mig hittills okänd) byggnadsvårdsbutik bara några mil härifrån. Men han hade inte heller limfärgsingredienser. Däremot säljer han linoljefärg. och han tyckte naturligtvis att jag ska använda det istället i taket... Svårt att få limblandningen rätt sa han, det vill komma ner efter ett par år... Suck...


Idag har jag också beställt klinker till badrummet!! Inte fått reda på vad det kommer att kosta dock...


För övrigt kämpar jag vidare med nubben i Johans tak. Känns inte jättekul eftersom jag inte vet säkert att det kommer att bli bra. Inte vet jag heller hur jag ska göra med listerna eller med kulo-ledningen. Svårt och tungt ibland att hålla drivet uppe i det här projektet. Det känns så oöverstigligt långt kvar innan det blir beboeligt. Och jag är så ensam i detta. Jag måste hela tiden själv vara den som peppar mig och ibland lyckas jag inte. Ibland måste jag ta en paus och inte bry mig. Skulle vara skönt dock om jag kunde göra ett ryck och städa upp bråten utanför huset, skulle kännas roligare att komma dit då...


Duschkabinen blev såld på sportklubbens auktion, det var ju kul.


Ovido - Quiz & Flashcards