Direktlänk till inlägg 23 januari 2013

jodå

Av husägare - 23 januari 2013 16:36

Det blir bra. Nästan för bra. Känns konstigt att de bygger ett så supertjusigt kök bara till mig. Golvet blir också fantastiskt bra, jag är glad att jag valde riktig plank.


     


Murstocken bredvid vedspisen har jag inte vetat hur jag skulle hantera. Men nu föreslog muraren att han fixar upp den så den blir som spiskåpan och så kan jag måla rubbet sedan. Det blir bra. Så nu har jag tagit bort alla lager tapeter som satt därpå. Ett tips är att om man rollar på tapetklister och sedan plastar in alltihop några timmar så släpper tapeterna ganska lätt. Underst var en blåprickig schablonmålning. Och sedan en tidning från 1929. Det var då de rev den gamla spiskåpan.

Muraren har mer jobb nu, kakel vid diskbänken och så ska han lägga fall åt mattläggaren på lilla toan. Och då har såklart vattnet frusit. Det är ju egentligen avstängt, men man kan ta vatten vid huvudkranen i källaren. Kunde. Men snart igen förhoppningsvis, nu är där en värmefläkt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av husägare - 4 juni 2015 23:12


    För två år sedan höll jag som bäst på att försöka hinna få huset färdigt för studentfesten. Målade lumppapp, städade enorma mängder med gammalt byggskräp. Jag visste knappt att jag tänkte flytta in för gott om bara en vecka. Nu har jag bott ...

Av husägare - 15 mars 2015 23:30

Här ska du skrapa ner till trärent sa Ahlström. Det har jag aldrig ifrågasatt, och jag vet precis hur snyggt det kommer att bli, jag har varit inne i två likadana hus som mitt där garderoberna i hallen är trärena och i det ena dessutom oljade. Hur un...

Av husägare - 8 mars 2015 22:51

Vi kom liksom av oss. Rummet är ju fullt användbart och riktigt mysigt med lumppappen på väggarna. Och minnet av besökaren, som var den första som bodde i rummet sedan jag flyttade hit, det sitter liksom kvar i väggarna. Jag är så glad för den besöka...

Av husägare - 28 januari 2015 22:47

Ibland hittar man oväntade svar på sina frågor. Jag hade lite problem med listerna i Eriks rum. Inte särskilt släta och jag fick inte bort all gammal färg. Men då kom jag på att jag skulle kunna klistra dit en pappremsa likadant som det var gjort för...

Av husägare - 22 januari 2015 11:36


Jag lyckas aldrig hitta den där enkla vägen. Nu har jag tagit bort alla nubb i taket i Eriks rum. Och slipat. Det var klart att måla. Jag skulle bara tvätta av det lite. Bort med slipdamm och hundra år gammal flugskit. Så bra. Men medan jag tvättar r...

Ovido - Quiz & Flashcards