Alla inlägg den 5 januari 2013

Av husägare - 5 januari 2013 21:45

Nu är det ett nytt år och nu börjar det hända nya saker.


I mitt liv för övrigt är det tyvärr så just nu att det som inte borde hända händer och det som jag tycker borde hända händer inte alls... Därför är det extra trevligt att här i huset händer just det som borde hända. T ex har muraren börjat skapa en spiskupa. Den kommer inte att bli murad av tegel. Vissa kanske tycker det är lite fuskigt att den inte blir murad "på riktigt" men jag har bestämt mig för att det inte spelar någon roll alls. Den ska ju bara sitta där för att se estetisk ut, och litegrann för att styra upp matos till ventilen när jag har långkok på vedspisen. De två funktionerna kommer den att fylla lika bra utan att vara murad. Smeden har en egen ide om hur järnstången som stöttar i hörnet ska se ut. Jag har sagt visst, gör som du tycker blir bra. Ska bli spännande...


 

Ovido - Quiz & Flashcards