Alla inlägg den 21 augusti 2012

Av husägare - 21 augusti 2012 21:31

Jojo, det händer lite. Nu är det snart klart för klinkers i badrummet.


 


Idag på morgonen var jag förbi och kollade hur det blev i kökstaket som Erik och jag målade igårkväll. Vet inte vad jag ska säga... det blir kanske bra efter nästa strykning... Vi hade lite för tunn färg. Och så är det ju tre olika underlag, min provruta med enbart mjölkpatentering och sedan färg som lossnade där jag slipade och målade över. Och så provrutan med linoljefärgspatentering ovanpå mjölken och sedan färg ovanpå det. Och så det som är patenterat två gånger. Det blir ju olika, det kan ju vem som helst begripa. Frågan är ju om det fortfarnade kommer att synas efter nästa strykning. Dessutom gick jag nu ikväll och fyllde i en del breda springor och storsa knasthål med tjock färg, oupprörd. Och sedan kom jag på att det ska torka i 24 timmar så då kan jag inte göra andra strykningen i morgon som jag hade tänkt. Eller så kan jag det, vi får väl se. Jag är lite otålig att få se hur det blir och så vill jag ha undan planken jag har lagt ut över bjälkarna så jag kan säga att de kan börja lägga golv när de vill. För de tänker nog komma i nästa vecka!


På morgonen dök också muraren upp och han hade klinkersen med sig. Jag vet inte. Den nyansen som heter Gold och ska vara på väggarna var gulare än när jag såg den i butiken. Och Bruno var bajsbrunare. Noce var rätt snygg men jag tycker inte de passar ihop heller nu när jag ser dem tillsammans. Men nu får vi köra så här, det måste bli bra. Nervöst.

Ovido - Quiz & Flashcards