Alla inlägg den 8 augusti 2012

Av husägare - 8 augusti 2012 14:16

Yes! det känns som om en ny tid börjar nu.. Idag när Johan och jag målade andra strykningen i taket i hans rum så blev det jättebra! Och det gick mycket lättare dessutom. Jag hade mer vatten i färgen och lite grått pulver (kimrök?) som jag löste i vattnet innan vi blandade. Nu känns det plötsligt som att det kanske kan bli bra till slut i alla fall... En strykning till och sedan ska vi ge oss på väggarna. Och där ska jag göra en schablonbård likadan som tapetbården (som jag nu har förstört) fast större. Jag tror det kan bli jättesnyggt och har tänkt ut hur det ska gå till. Så nu är det faktiskt nästan lite roligt.


Och häromdagen var Carina fönsterexperten och tittade på mitt hus och jag fick massor av användbara tips. Jättekul att ha en så trevlig granne! Allt som jag lär mig och får veta gör att hela projektet känns mer hanterbart. På fredag vill min färgleverantör komma och titta.


Taklister i Johans rum får bli ett senare projekt har jag bestämt, det verkar vara en hel vetenskap med geringsåg och jag vet inte allt. Först ska elektrikern få dra fram nya sladdar, sen kan man gömma dem bakom listen. Får vi bara väggarna målade så kan jag slänga ut golvet och sedan kan jag städa ur båda rummen däruppe och göra dem användbara. Skulle göra all skillnad i världen.

Ovido - Quiz & Flashcards