Direktlänk till inlägg 5 september 2012

väggar

Av husägare - 5 september 2012 12:08

Luften gick ur mig när jag äntligen blev klar med taken. Jag har börjat lite halvhjärtat att slipa och spackla lite på tapeten i Johans rum, har ju tänkt att måla direkt på tapeten där. Sedan läste jag på och det var många som tyckte man inte skulle slipa ner tapetskarvarna för att det påverkar strukturen, den blir olika. Synd att jag inte läste det tidigare för det är verkligen jobbigt med det där slipandet, slipdammet gör mig tokig. Dock är det en del fula märken i väggarna så något måste jag ju göra..


Det känns lite taskigt att förstöra den fina tapeten. Men Johan ville inte ha blommiga tapeter och vi pratade om en fondvägg men tapeten är rätt illa åtgången här och där, svårt att få till en snygg yta. Och nu har jag dessutom förstört den genom att slabba ner den med stänk från när jag tvättade ner limfärgen från taket. Tänkte inte på det...


Har fortfarande planer på att låta någon blomma titta fram genom att lämna några omålade rutor.


 


Taket som såg alldeles vitt ut när det var nymålat blir nu gråare och gråare vartefter det torkar. jag blandade ju i lite grått pigment men eftersom det inte syntes alls så tog jag lite mer i de sista strykningarna..


   Ingen katastrof ännu men jag undrar var det slutar...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av husägare - 4 juni 2015 23:12


    För två år sedan höll jag som bäst på att försöka hinna få huset färdigt för studentfesten. Målade lumppapp, städade enorma mängder med gammalt byggskräp. Jag visste knappt att jag tänkte flytta in för gott om bara en vecka. Nu har jag bott ...

Av husägare - 15 mars 2015 23:30

Här ska du skrapa ner till trärent sa Ahlström. Det har jag aldrig ifrågasatt, och jag vet precis hur snyggt det kommer att bli, jag har varit inne i två likadana hus som mitt där garderoberna i hallen är trärena och i det ena dessutom oljade. Hur un...

Av husägare - 8 mars 2015 22:51

Vi kom liksom av oss. Rummet är ju fullt användbart och riktigt mysigt med lumppappen på väggarna. Och minnet av besökaren, som var den första som bodde i rummet sedan jag flyttade hit, det sitter liksom kvar i väggarna. Jag är så glad för den besöka...

Av husägare - 28 januari 2015 22:47

Ibland hittar man oväntade svar på sina frågor. Jag hade lite problem med listerna i Eriks rum. Inte särskilt släta och jag fick inte bort all gammal färg. Men då kom jag på att jag skulle kunna klistra dit en pappremsa likadant som det var gjort för...

Av husägare - 22 januari 2015 11:36


Jag lyckas aldrig hitta den där enkla vägen. Nu har jag tagit bort alla nubb i taket i Eriks rum. Och slipat. Det var klart att måla. Jag skulle bara tvätta av det lite. Bort med slipdamm och hundra år gammal flugskit. Så bra. Men medan jag tvättar r...

Ovido - Quiz & Flashcards