Alla inlägg den 1 december 2013

Av husägare - 1 december 2013 16:30

Nu är det tid för mys. Jag försöker få tillbaka hemtrevligheten i mitt hus efter chocken när Johan blev sjuk. Det går sådär men det kommer väl så småningom. Länge var jag ju utan el och fortfarande vill jag hellre sitta med fotogenlampan på kvällarna. Johan och jag har plockat mossa till adventsstaken idag. En tradition sedan killarna var små som vi gärna vill ha kvar. Vi bär ut ljusstaken i skogen och plockar direkt i. Det blir olika varje år, beroende på inspiration och väder förstås.

Jag har en massa jobb att göra ikväll och hoppas det inte ringer så jag får sitta i min kökssoffa och dricka te. Jag har köpt en kökssoffa på blocket och jag tycker mycket om den. Den kommer från trakten så nu har den fått "komma hem" tyckte hon som sålde den.

Jag har målat klart fönsterkarmarna nu och väntar på gardinerna som kommer vilken dag som helst. Ska försöka få till lite bättre bilder då, det kommer att bli grymt snyggt. Om jag bara kan klura ut hur jag ska hänga upp dem...


Outhärdligt med all reklam på den här bloggplatsen men det går knappast att byta och jag har ingen lust att betala för att slippa reklam heller. Ber om ursäkt för det.

 

Ovido - Quiz & Flashcards