Alla inlägg den 28 januari 2015

Av husägare - 28 januari 2015 22:47

Ibland hittar man oväntade svar på sina frågor. Jag hade lite problem med listerna i Eriks rum. Inte särskilt släta och jag fick inte bort all gammal färg. Men då kom jag på att jag skulle kunna klistra dit en pappremsa likadant som det var gjort förut. När jag nämnde det för Carina kom hon på att hon hade en hel låda sådana remsor som hon köpt en gång på loppis! Jag provade och det blev helt perfekt! Eftersom de går ner en bit på väggen också så slipper man problemet med spån och skit som drösslar ner från springan mellan list och vägg.

    

Nu är det bara att måla taket. Men lite sorgligt är det allt, jag tycker att det hade varit roligt att ha det i originalmålning. Alla tak behöver väl inte vara vita? Erik är envis dock, vitt ska det vara :(


   

När det gäller väggarna har jag inte bestämt mig ännu, lumppapp eller covertapet? Kanske blir det snyggare att tapetsera på cover?

Ovido - Quiz & Flashcards