Alla inlägg den 12 april 2013

Av husägare - 12 april 2013 07:48

Å det blir så sjukt bra!! Jag är så grymt nöjd med att jag gick agurk med färg och pensel på mina luckfronter.

 

Av husägare - 12 april 2013 07:45

Underbart, äntligen är jag igång med att limma lumppapp på väggarna. Limmar med vävlim. Har spacklat under men inte slipat. Ett härligt jobb. Materialet är så mjukt och gött att jobba med. Kommer att bli ett skönt rum att vara i för folk med hörapparater, akustiken blir dämpad.  

Av husägare - 12 april 2013 07:36

Här kommer lite värdefullt vetande. När man har tretexskivor som ska täckas med ngt annat så måste man göra något åt skarvarna. Man ska inte spackla!! Det spricker. Ett gammalt hus måste kunna röra sig och då spricker det i skarvarna. Man ska sätta torremsor. En smal remsa över skarven. Syns i vänstra kanten av bilden. Den ska inte vara limmad utan man blöter den och då håller den sig kvar en stund tills man har fått upp den bredare remsan som ska limmas över. Då blir det lite plats för tretexskivorna att röra sig i skarven därunder utan att något händer. Men man måste vara lite snabb med att limma upp den breda remsan (man kan t ex inte springa omkring och fotografera...) för den som bara är fuktad ramlar snart ner igen. Viktigt är att också fukta den breda remsan innan man limmar för annars skrynklar det sig. Har jag lärt mig den svåra vägen.  

Ovido - Quiz & Flashcards