Alla inlägg den 6 april 2013

Av husägare - 6 april 2013 19:19

Jag har ju lagt ut massor med pengar på mitt kök. Några skåp och hurtsar, kostade hur mycket som helst. I priset ingår att de ska målas en sista gång på plats. Den målaren har jag inte sett till. Dessutom är jag ju inte nöjd med färgen. Idag tappade jag plötsligt självkontrollen och satte igång att måla på lådfronterna. med linoljefärgen jag har blandat till, en mix av lavgrönt och skärgårdsgrå som jag aldrig kommer att kunna återskapa... Kände mig verkligen helgalen när jag insåg vad jag har gjort. Nu MÅSTE jag måla alla luckorna själv, i samma nyans.

Som om jag inte fått nog av målning för tillfället.


 

Av husägare - 6 april 2013 19:14

Ibland vill man bara gråta. Jag skulle måla taket i allrummet en sista gång. Hade två timmar på mig. Skulle bara slipa till några småbubblor i kökstaket så jag kunde måla i dem i samma strykning. Två timmar och minst en meter slippapper senare var jag så trött att jag bara kapsejsade. Och då hade jag ändå inte slipat klart alla bubblor jag hittat. Måtte det inte fortsätta så här.... Antar att det beror på att taket torkar och krymper nu när det blir varmare?

   


Nåja, jag fick tid på eftermiddagen också, nu har jag målat i fläckarna och gjort den sista strykningen i det andra taket. Det är bara att bita ihop och köra på :-)


 

Köket · tak
Ovido - Quiz & Flashcards