Alla inlägg den 1 april 2012

Av husägare - 1 april 2012 19:30

Huset är byggt i tre sektioner. Två bodelar med rum och i mitten en gemensam hall och trapphus, med de två murstockarna som naturlig avgränsning på båda sidor. Nu när byggkillarna har varit uppe och krupit på vinden ovanför det blivande badrummet har de insett att taket är helt oisolerat över mittensektionen. Logiskt egentligen, där bodde ingen, varför lägga ner jobb på det, man eldade bara i rummen. men jag har ju tänkt att bo i hela huset och energi ska man spara. Så nu blir det att ta upp en lucka i taket i hallen utanför badrummet och därifrån isolera den delen av huset så gott det går. Projektet sväller hela tiden.

 


De jobbar på med badrummet och har nu gjort en snygg lösning på problemet med det sneda hörnet. Och jag vet nu vad det ska vara för klinker. Inte det billigaste kan jag ju avslöja... Men det kommer att bli otroligt bra och då får man väl tåla kostnaden. Nu när jag kan se framför mig hur bra det kommer att bli så kan jag inte nöja mig med något annat.


 


Lite surt är det att det kommer att dröja länge innan det blir beboeligt. Till jul är en realistisk plan enligt Markus byggare. Nu först blir det en väntan på att muraren har tid att komma. Jag har ju fyra olika jobb åt honom så han är efterlängtad. Och så väntar vi på linull för att isolera golv i kök och rum. Det känns väldigt länge att behöva vänta till jul, men en fördel är ju att jag hinner tjäna ihop lite mer pengar... Och så får jag ju tid på mig att måla och tapetsera i lugn och ro. Jag ska göra klart ett rum i taget har jag tänkt. Men det går knappt att börja förrän det har blivit golv på golvet tycker jag. Fast en del dörrar och lister kan jag nog stå ute och måla om det snart blir lite varmare.

Ovido - Quiz & Flashcards