Alla inlägg den 4 juni 2013

Av husägare - 4 juni 2013 21:41

Nu tänker jag inte måla mer förrän sennångång. Stänkmålningen blev okej till slut men jag gjorde om det i köket ett par gånger och flammigt blev det under men förhoppningsvis kommer jag inte att tänka så mycket på det sedan. Nu är det städning som gäller framöver. Undrar hur det blev så att jag trodde att jag ska kunna ha fest i huset redan nu...! Mitt i årets brådaste tid, korna nyutsläppta och full ensilagekörning...

Nåja, kvällarna är ju långa. Och idag har det varit snickare i huset. Jag har fått upp köksfläkten och hängarna i badrummet. Lister och fönsterfoder får bli sennångång. Och så har jag insett ikväll att jag får släppa en hel del som får vara ofärdigt. Det är inte roligt att göra ett dåligt jobb bara för att det ska vara fest och är bråttom. Det får vara som det är med det mesta nu. Kvar att göra är golven i köket och rummet. Kalksåpning ska jag göra, det måste ju göras innan golvet tas i bruk. Jag har monterat hyllor i mina köksskåp ikväll. Lite korkat att jag inte har fattat att det var ett litet enkelt jobb som jag kunde ha gjort för längesedan.

Bilden är från badrummet. Det blev jättebra med hängarna, stämmer precis med min inre vision. Bilden är inte så bra tyvärr, det var lite för mörkt och jag glömde att blixtra. Innan festen måste jag hitta på något bra tyg att hänga framför kommoden.

 

Ovido - Quiz & Flashcards