Alla inlägg den 12 maj 2012

Av husägare - 12 maj 2012 20:38

Jo, jag ägnar en god stund då och då åt att dra nubb ur taket på mitt blivande kök. Nu har jag lärt mig tekniken så det är inte längre oöverstigligt men många nubb är det...  

Undrar om det någonsin blir beboeligt mitt hus. Jag har bestämt mig för att inte riva ner fler tak förrän jag har provat hur det blir att måla dem. Men det är mycket att göra i köket innan jag behöver fundera på de andra rummen. En sak i taget och ett rum i taget. Får jag bara badrum och kök så kan man ju vara där mer på riktigt och då kan man göra lite efterhand. Lägg märke till att det nu finns element monterade. Och en värmeslinga i golvet som ska förhindra att fukt vandrar uppåt från tegelmuren i källaren. Det blir riktigt väl ombonat mitt hus, torrt och isolerat enligt konstens alla regler. Åtminstone vissa rum...





Ett badrum tror jag åtminstone att jag kommer att få. Inte vilket badrum som helst heller, det blir unikt och ett rum att bli glad av. Nu har jag oljat en del av träväggen där man kommer in och det blir verkligen vackert mot den kalkade murstocken. Resten av badrummet är nu klart för muraren. Golvvärmeslingorna är utlagda, taket är målat och allt är förberett för våtrumsskiktet.

          

badrum · Köket · tak
Ovido - Quiz & Flashcards