Alla inlägg den 5 mars 2012

Av husägare - 5 mars 2012 19:11

Möte i huset med rörmokare, byggmästare och byggare. Mycket har blivit bestämt. Jag lär mig om luftningar, avloppsrör och gips på lerklining. Plötsligt känns det hela helt hanterbart! Och alltihop kommer att bli mycket bättre än jag någonsin hade kunnat tro. Vi har i tanken flyttat runt på plankor, väggar, diskbänk, dörrar, badkar osv. På allt finns det lösningar, och ofta är de enkla och billiga lösningarna också bäst. Jag kommer att ha ett hus som blir något alldeles extra. Och ju mer jag förstår av hur jag ska hantera olika problem, desto närmare verkligheten känns hela projektet.


Idag har jag bestämt mig för furuplank i golvet i de två rummen där nytt golv behövs. Synd förstås att jag inte kan använda Johans tall som ligger uppsågad på gården med 60 cm breda plankor. Men jag får inte lov att köpa loss den och orkar inte bråka. Jag har också bestämt hur inredningen ska vara i köket, det kommer att bli super! Och jag har fått en mängd goda råd om hur jag ska hantera olika ytor i tak och på väggar. Mycket skrapa färg kommer det att bli i början av mitt nya liv som nyinflyttad husägare. Olja golv. Skura med såpa. Riva ner tapeter. Det är sådant som får vänta, som jag tänker göra efteråt i en lugnare takt. För tillfället går det undan så man hinner knappt med. Fast just nu har det varit stopp ett litet tag, vi väntar på linull för att isolera golven.

Ovido - Quiz & Flashcards