Direktlänk till inlägg 21 december 2012

julefrid?

Av husägare - 21 december 2012 22:11

Inte ser det så fridfullt ut men det är det ju såtillvida att det är tyst och stilla. Inget händer och inget kommer att hända förrän v2. Då blir det plötsligt full fart, då ska köket monteras och elektrikern kommer. Och jag ska få vatten antar jag. Det har blivit något stillestånd där, antar att det är varmvattenberedaren som inte kommit.


Ingen brådska, pengarna är ändå slut nu... Det här med köket var väldigt häftigt. Och faktura med tio dagars betalning... Nåja, de har ju åtminstone levererat, hela köket är nu fullt med kök.


Lite märklig färg jag valde till luckorna tycker jag... Typiskt mig. Först har jag gått i ett år och grunnat på detta med färgsättningen i köket, och till slut kommit fram till hur det ska vara. Sedan går jag plötsligt en dag in i en färghandel och bläddrar lite i färgkartorna och pekar på en nyans. En helt annan än den jag hade grubblat fram...


 


De är bara grundmålade nu, jag får väl se hur det blir när de sitter uppe. Jag valde färgen för att det är samma variant av nyans som på stommarna fast lite mörkare. Egentligen är jag inte riktigt tillfreds med att det inte är linoljefärg. Skulle ha velat hitta en nyans som jag även kan använda på dörrfoder och fönster. Men det är ju inte försent, köksfirman kunde inte tänka sig linoljefärg för att det torkar så långsamt, de vill sprutmåla och leverera (med tio dagars betalning), men jag kan ju måla sista strykningen själv med vad för färg jag vill om jag vill. Ska förresten få besök av "min färgleverantör" på söndag, jag ska få ett pris för goda insatser inom byggnadsvården, haha. En liten julklapp efter kallduschen med köksfakturan.


Om någon har orkat läsa ända hit så får ni en hälsning, önskar God Jul till er alla. Och jag hoppas ni har mer julmysigt än jag...

 
 
Ingen bild

Ingrid

27 december 2012 02:08

Du är tuff! Vilket projekt du har satt i gång! Just nu ser det lite jobbigt ut med köket, men det kommer att bli fantastiskt fint i slutändan, tror jag:) Tack för att du delar med dig av hela processen. Är imponerad över att man kan skriva så här levande om ett husprojekt. Underbart! Keep going strong, kära du!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av husägare - 4 juni 2015 23:12


    För två år sedan höll jag som bäst på att försöka hinna få huset färdigt för studentfesten. Målade lumppapp, städade enorma mängder med gammalt byggskräp. Jag visste knappt att jag tänkte flytta in för gott om bara en vecka. Nu har jag bott ...

Av husägare - 15 mars 2015 23:30

Här ska du skrapa ner till trärent sa Ahlström. Det har jag aldrig ifrågasatt, och jag vet precis hur snyggt det kommer att bli, jag har varit inne i två likadana hus som mitt där garderoberna i hallen är trärena och i det ena dessutom oljade. Hur un...

Av husägare - 8 mars 2015 22:51

Vi kom liksom av oss. Rummet är ju fullt användbart och riktigt mysigt med lumppappen på väggarna. Och minnet av besökaren, som var den första som bodde i rummet sedan jag flyttade hit, det sitter liksom kvar i väggarna. Jag är så glad för den besöka...

Av husägare - 28 januari 2015 22:47

Ibland hittar man oväntade svar på sina frågor. Jag hade lite problem med listerna i Eriks rum. Inte särskilt släta och jag fick inte bort all gammal färg. Men då kom jag på att jag skulle kunna klistra dit en pappremsa likadant som det var gjort för...

Av husägare - 22 januari 2015 11:36


Jag lyckas aldrig hitta den där enkla vägen. Nu har jag tagit bort alla nubb i taket i Eriks rum. Och slipat. Det var klart att måla. Jag skulle bara tvätta av det lite. Bort med slipdamm och hundra år gammal flugskit. Så bra. Men medan jag tvättar r...

Ovido - Quiz & Flashcards