Alla inlägg den 21 november 2012

Av husägare - 21 november 2012 20:12

Inte ser det ut som någon billig lösning.... En slinga med vattenburen värme driven med elpatron är vad jag kommer att ha i början. Det gäller att elda på i alla mina eldstäder... Här saknas tydligen ännu en och annan del för värmen är inte igång ännu. Och en varmvattenberedare ska det också bli här strax. Särskilt miljövänligt blir det inte heller. Min egna uträkning med att samla avloppsvattnet från disk och tvätt och bad i en tank och använda det att spola i toaletten blev sågad av både rörmokare och byggmästare. Och solvärme till varmvatten går inte heller eftersom jag inte får sätta sånt på taket till mitt gamla kulturhus. El och åter el är det numera som gäller. Och ved förstås. Jag har proveldat lite försiktigt i mina nyservade vedspisar och det känns bra.  

Ovido - Quiz & Flashcards