Alla inlägg under augusti 2011

Av husägare - 23 augusti 2011 19:59

Det går inte precis framåt. Jag tänkte olja in yttertrappan men när jag slipade den lite insåg jag att en del bräder behöver bytas... fram med kofot och fogsvans... jag har tagit loss en del och sågat till nya (hittade så passligt en bortglömd brädhög hemma på gården i helt lagom dimension) och där tog det stopp. Men rätt vad det är kommer jag väl igång igen..?

Kofoten har jag nu burit ner i källaren - jag kom på den genialiska idén att om jag varje gång jag är i huset tar med mig en papperskasse med styckat virke från källaren och eldar upp det i vedspisen så kommer jag till slut att ha röjt lite i källaren och jag får värme i murstocken (och i huset :-) på köpet.

Vattenhalten i bjälkarna i källaren är nu nere i 18% så nu kan man nog anse att hussvampens tillväxt är stoppad för ögonblicket.

I slutet av denna veckan ska jag få besked om när de kan börja jobba med huset de som ska byta bjälkarna.

Ovido - Quiz & Flashcards